مدیریت برند چیست؟
نوشته شده توسط : جعفر

مدیریت برند یک فرآیند بلند مدت برای ارتقای سطح رضایت مشتریان از عملکرد شرکت شماست تا از این طریق در رقابت با دیگر رقبایتان بتوانید سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهید. در جهان امروز مصرف کنندگان به سرعت در حال تغییر رفتار هستند و گاها در کسری از ثانبه برای خرید از شرکتی خاص تصمیم می گیرند. بنابراین مدیریت برند به شما کمک می کند که همواره برند شما در انظار عموم قرار بگیرد و از این طریق یک برداشت مثبت در ذهن مخاطبان  ایجاد شود. از نظر روانی مدیریت برند به اندازه افزایش کیفیت محصولات و خدمات شما در میزان فروش نهایی تاثیر دارد.

شاید این موضوع کمی احمقانه به نظر برسد که تبلیغات تعیین کننده نیاز بشر باشد. اما این حماقت امروز به اوج خود رسیده است و همگان را با خود درگیر می کند. شاید درآینده ای نزدیک مکانیزم های خرید و فروش در بازار ما تغییر کند و نیاز به چنین حجم انبوهی از تبلیغات نیز از بین برود. اما تا اطلاع ثانوی در بر همین پاشنه می چرخد و شما برای بقا در بازار باید برند خود را محافظت و مدیریت کنید.

اهمیت دیدگاه ها

مسئله نظر و دیدگاه مشتریان مهمترین بخش از فرآیند مدیریت برند به حساب می آید. بیش از ۸۹ درصد از مصرف کنندگان نهایی به دیدگاههای درج شده در فضای اینترنت نسبت به محصولی خاص اعتماد می کنند. بر اساس نظر سنجی ها ۸۰ درصد از مصرف کنندگان با دیدن تنها یک دیدگاه منفی از خرید کالایی خاص صرف نظر کرده اند. بنابراین یک دیدگاه بد که فراگیر شده باشد می تواند کل برند شما را بامخاطرات جدی روبرو کند. این یک موضوع سنتی و تاریخی است که امروز به عنوان تبلیغات دهان به دهان در بازاریابی شناخته می شود. اگر یک دیدگاه مثبت در میان مردم درباره کالای شما رواج پیدا کند شما دیگر نیاز به هیچ تبلیغاتی ندارید بلکه همه جامعه در مورد شما درحال تبلیغ هستند و اگر این دیدگاه منفی باشد شما باید سریعا نسبت به اصلاح این دیدگاه واکنش نشان دهید و آن را با درایت تغییر دهید.

 

 

مدیریت برند

تصویر ذهنی همه چیز است

برند بد به معنی تصویر بسیار نا مناسب در ذهن مشتری که فروش شما را کاهش می دهد. همان طور که گفتم متاسفانه کیفیت و ارزش واقعی محصول شما در زیر فشار اطلاعات گمراه کننده مطبوعات، رسانه ها و تبلیغات سرسام آور ممکن است هیچ گاه دیده نشود. اگر زمانی رسانه های نقش شفاف سازی را برای مردم ایفا می کردند امروز به ابزاری برای گمراه سازی و هدایت جامعه به سمت صاحبان سرمایه قدرتمند تبدیل شده است. با این حال اگر هنوز در رقابت تبلیغات برند حضور دارید بهتر است در سال جاری بر روی کانال های متفاوتی از تبلیغات سرمایه گذاری کنید. این موضوع یک امر تخصصی است و در نتیجه یک کارشناس تبلیغات دیجیتال و متخصص سئو می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند.

مسیر های مانند تبلیغات درگوگل، ارتقای سئو سایت برای بیشتر دیده شدن در موتورهای جست و جو، تبلیغات بنری در سایت های معتبر، استفاده از ویدئو مارکتینک و حضور فعال در شبکه های اجتماعی، استفاده از تبلیغات در رسانه های دیجیتال، کانال های تلگرام و … از جمله مواردی است که در یک برنامه منسجم باید با یک استراتژی دقیق زمان بندی شده مورد استفاده شما قرار گیرد تا از این طریق بتوانید یک برند معتبر در حیطه کسب و کارتان ایجاد کنید.

مصرف کنندگان به مصرف کنندگان اعتماد می کنند نه به کسب و کارها

همه چیز در برند سازی از رضایت مشتریان شروع می شود و به همین جا نیز ختم خواهد شد. اگر می خواهید مشتری جدید از شما و محصول و برندتان تصویر مثبت داشته باشد رضایت مشتریان سابق را در نظر بگیرید. وقتی شما یک برند تازه وارد هستید و هنوز در میان عموم مردم شناخته نشده اید باید سعی کنید اولین دیدگاه هایی که در مورد شما شکل می گیرند همگی مثبت و پر انرژی باشند. رتبه بندی های شما در میان مشتریان به مرور زمان شما را یک برند معتبر در ذهن آنها جا می اندازد. همان طور که گفتم مصرف کنندگان بیشتر به مشتریان سابق شما نگاه می کنند و در نتیجه دیدگاه های آنلاین می تواند به شدت در نگاه مشتری تاثیر مثبت یا منفی بر جای بگذارد. بنابراین رضایت مشتری همیشه در اولویت است.

بازار آنلاین مهمترین رکن در مدیریت برند

در ده سال گذشته سرعت تغییر و تحولات به حدی زیاد بوده است که برای بسیاری هنوز این موضوع قابل هضم نبوده است. گسترش گوشی های هوشمند و اینترنت همراه یک انقلاب در نوع کسب و کارها نیز ایجاد کرده است و در نتیجه کاملا مشخص است که در چند سال آینده بدون حضور در بازار آنلاین هیچ کسب و کاری نمی تواند به حیات خود ادامه دهد. بنابراین با طراحی سایت حرفه ای و حضور فعال در شبکه های اجتماعی سعی کنید تبلیغات موثری برای مدیریت برند خود انجام دهید.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: